راهنمای کامل کار در چین در سال ۲۰۲۳ + اخذ ویزای کاری

کار در چین

چین با اقتصاد پررونق خود، مشاغل زیادی برای ارائه به فارغ التحصیلان جاه طلبی دارد که به دنبال چالشی جدید هستند و می خواهند کار در چین به عنوان یک ایرانی را تجربه کنند. گسترش اقتصاد چین بسیار سریع بوده و طی یک روند پیشرفت ۴۰ ساله این کشور به دومین اقتصاد بزرگ جهان (پس از ایالات متحده آمریکا) تبدیل شده است. نرخ رشد اقتصادی این کشور در دو سه سال اخیر – به ویژه از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ – کاهش یافته است اما همچنین چشم‌انداز شغلی به طور کلی خوب است. یک جمله معروف چینی هست که می گوید شما بیش از یک روز در شانگهای بیکار نمی مانید! در حالی که این کشور نزدیک به ۱.۵ میلیارد جمعیت دارد، مردم آن در مقایسه با بریتانیا از هزینه زندگی نسبتاً پایینی برخوردار هستند؛ به جز شهرهای بزرگی مانند شانگهای و پایتخت چین پکن که به طرز عجیبی گران تر هستند. همراه بازرگانی ایجاب باشید.

در سال‌های اخیر، شرکت‌ها و حتی افراد زیادی از غرب و اروپا به سمت کشورهای آسیا و اقیانوسیه به‌ویژه چین رفته‌اند اما چرا این کشور این میزان جویای کار که علاقه مند به کار در چین هستند پیدا کرده است؟ وقتی به پیشرفت چین نگاه می کنیم، پاسخ کاملاً واضح است. چین یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است که بسیاری آن را ابرقدرت بعدی می نامند! تعداد زیادی از کشورهای غربی در حال راه اندازی مرکز تجاری و سرگرمی خود در چین هستند و این کشور به بزرگترین مرکز رشد برای استارت آپ ها در سطح جهان تبدیل شده است. آسیا در حال تبدیل شدن به مقر جهانی شرکت های چند ملیتی است و تعداد زیادی از شرکت ها در چین حضور دارند. بنابراین، بازار کار چین با فرصت‌های شغلی جدید در طیف گسترده‌ای از صنایع فعال باقی می‌ماند. بخش هایی مانند بانکداری، مالی، حسابداری، آموزش و گردشگری تقاضای زیادی برای استعدادهای خارجی دارند. این امر منجر می شود بسیاری از اتباع خارجی به دنبال فرصت های شغلی برای کار در چین و بخشی از تکامل جهانی آن باشند. در سال های گذشته همواره شرکت های بین المللی در چین کارگران و کارمندان خارجی را استخدام کرده اند و آنها نقش‌هایی مانند بازاریابی، راه‌اندازی کسب‌وکار در بازارهای خارجی، شناسایی استراتژی‌های بازار مناسب و غیره را بر عهده دارند.

نکاتی که قبل از کار در کشور چین باید بدانید

نکات کار در چین

اگر به فکر مهاجرت کاری به کشور چین هستید، چند نکته وجود دارد که باید قبل از شروع کار در نظر بگیرید. اولا، آیا شما بیشتر با نوع شغلی که می خواهید انجام دهید یا بخشی از چین که می خواهید در آن زندگی کنید، می توانید ارتباط بگیرید؟ اگر می‌خواهید در حوزه سیاست، فناوری یا امور مالی کار کنید، احتمالا به شهرهای بزرگ چین مانند پکن، شانگهای، شنژن و گوانگژو محدود خواهید شد. این شهرها مکان‌های جذاب و پرجنب‌وجوشی برای تجربه سبک زندگی مدرن چینی هستند اما فاقد حومه سنتی و سنت‌های محلی منحصربه‌فرد هستند که بسیاری از مناطق چین به آن شهرت دارند. اگر میل به تنفس در فضای سنتی و محلی چین دارید، باید زبان چینی خود را تقویت کنید.

کار در چین جنبه های مثبت دیگری نیز دارد. این کلیشه که چین سرزمین فرصت ها است صادق است و شما ده ها نفر را ملاقات خواهید کرد که در کنار آن در حال راه اندازی کسب و کار خود هستند. بوروکراسی بسیار کمتری نسبت به کشورهای غربی برای استارت‌آپ‌ها وجود دارد و نگرش می‌توان به این معناست که شما می‌توانید چالش‌های هیجان‌انگیزتری را در یک ماه در چین نسبت به یک سال در غرب تجربه کنید.

اگر تصمیم به کار در چین دارید، مطمئناً همکارانی دوستانه و خوش رفتار خواهید یافت. حتی در شرکت‌هایی که به داشتن کارگران خارجی عادت کرده‌اند، برخی از افراد محلی هنوز ملاقات با فردی از کشور دیگر را هیجان‌انگیز می‌دانند و دوست دارند درباره تفاوت‌های فرهنگ و تجربیات شما با شما صحبت کنند. شرکت های چینی معمولا ساعات کاری طولانی دارند و گاهی اوقات می‌تواند به طرز ناامیدکننده‌ای ناکارآمد به نظر برسد. در بسیاری از ادارات، کارکنان ظهر را برای یک استراحت ناهار ۹۰ دقیقه ای وقت می گذارند و در طول بعد از ظهر چرت می زنند، اما بعد از آن تا دیروقت می مانند تا تمام کارهای خود را انجام دهند. دفاتر چینی نیز اغلب دارای سلسله مراتب سختگیرانه و انعطاف ناپذیری هستند. با این حال، این موضوعات در هر شرکت متفاوت است. مناطق خاکستری که قبلاً امکان اشتغال برای خارجی ها را در چین فراهم می کرد به سرعت در حال ناپدید شدن هستند، بنابراین این امر می تواند چالش برانگیز باشد. هر کسی که قصد کار در چین را دارد باید مطمئن شود که کارفرمای بالقوه آنها در زمینه مدارک لازم برای درخواست ویزای کار سرعت لازم را دارد.

در مقایسه با کار در غرب، سیاست های مرخصی سالانه چین سختگیرانه به نظر می رسد. هر سال ۱۰ روز تعطیل ملی دارد و علاوه بر آن، اکثر کارگران پنج روز مرخصی سالانه می گیرند. اگر در یک شرکت چینی کار می کنید، تعطیلات غربی مانند کریسمس و تعطیلات ایرانی مانند نوروز به رسمیت شناخته نمی شود که رفتن به خانه برای تعطیلات را دشوار می کند. برخی از شرکت‌ها سیاست‌های مرخصی سالانه سخاوتمندانه‌تری را برای کارکنان خارجی ارائه می‌کنند که بهتر است پیش از استخدام نهایی این موارد را با آنها در میان بگذارید. اگر برایتان سوال است که چین برای زندگی امن است یا خیر، باید بگوییم بله، زندگی در چین از زندگی در شهرهایی مانند لندن یا نیویورک بسیار امن تر است. آزار و اذیت خیابانی برای خارجی ها دیده نمی شود و اساسا چینی ها آدم های فضول و حرف دراری نیستند! حضور پلیس و دوربین مدار بسته در تمام شهرهای بزرگ وجود دارد و همگان چین را به وجود دوربین های مداربسته زیاد می شناسند.

ویزای کاری کشور چین

ویزای کاری چین

قبل از سفر برای کار در چین باید ویزا دریافت کنید. برای کار در هنگ کنگ نیازی به ویزا ندارید. نوع ویزای مورد نیاز شما بستگی به مدت و هدف اقامت شما دارد. همانطور که در راهنمای اخذ ویزای چین به طور کامل گفته شد، ویزای کاری چین که با حرف Z شناخته می شود برای انجام امور تجاری و کاری صادر شده و فرد می تواند با در اختیار داشتن این ویزا در این کشور اقدام به یافتن کار و کسب درآمد کند. اگر قصد این را دارید که به هر دلیلی به کشور چین سفر کنید و همسر و فرزندان خود را نیز همراه خود به چین ببرید، یکی از بهترین گزینه ها جهت دریافت ویزا برای عزیزانتان، ویزای کاری چین است. برای کار در چین، به ویزای Z و دعوتنامه رسمی به این کشور توسط کارفرما نیاز دارید. شما می توانید برای دریافت ویزای Z در سفارت چین در ایران درخواست دهید. اگر قصد دارید بیش از شش ماه در این کشور بمانید، به اجازه اقامت نیز نیاز خواهید داشت. برای به دست آوردن ویزای کار یا اجازه اقامت، ممکن است لازم باشد ثابت کنید که سابقه کیفری ندارید. اگر با ویزای تحصیلی (ویزای F) یا ویزای توریستی (ویزای L) در چین هستید، کار کردن امری غیرقانونی برای شماست؛ بنابراین اگر در این مدت شغل پیدا کردید، باید نوع ویزا را تغییر دهید.

فرصت تجربه یک فرهنگ کاملاً متفاوت برای خارجی هایی که قصد کار در چین را دارند جذابیت زیادی دارد. در طول اوقات فراغت خود، می‌توانید پنج هزار سال تاریخ و فرهنگ چین را کشف کنید. دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه و کاخ تابستانی همگی در پکن هستند و دیگر شهرها نیز جاذبه های خاص و منحصربفردی دارند که می توانند کار کردن را برای شما شیرین کنند.

مشاغل کاربردی در کشور چین

هنگامی که به دنبال مشاغل انگلیسی زبان هستید، این مشاغل را بیشتر در شهرهایی مانند پکن و شانگهای – مراکز تجاری و صنعتی کشور – خواهید یافت. بسیاری از شرکت های چند ملیتی، دفتر مرکزی آسیایی خود را در یکی از این مکان های ساحل شرقی – و همچنین در هنگ کنگ، گوانگژو، شنژن و تیانجین تاسیس کرده اند. اکثر کارگران مهاجر در چین در شرکت های سرمایه گذاری خارجی شغل پیدا می کنند. از سال ۲۰۱۹، بخش خدمات و بخش صنعت بیشترین توزیع نیروی کار را در چین دارند. حدود ۴۷.۴ درصد و ۲۷.۵ درصد نیروی کار به ترتیب در این بخش ها توزیع شده اند. بخش‌هایی مانند آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، گردشگری، بانک‌داری و خدمات مالی نیز همچنان به درخواست کارمندان خارجی پاسخ مثبت می‌دهند.

صنایع عمده در چین عبارتند از:

  • مواد شیمیایی
  • محصولات مصرفی
  • فرآوری مواد غذایی
  • ساخت ماشین آلات صنعتی و خودرویی
  • معدن
  • فناوری اطلاعات
  • منسوجات
  • سیستم های حمل و نقلی

شرکت ها و استارتاپ های زیادی نیز وجود دارند که می توانید در آنها اقدام به یافتن شغل کنید. برخی از این موارد عبارتند از:

  • AsiaXpat Hong Kong
  • Chinajob
  • eChinacities
  • Expat.com – Jobs in China
  • Reed – Jobs in China
  • Xpat Jobs China

طبق آمار سال ۲۰۲۱، نرخ بیکاری چین ۴.۸ درصد از کل نیروی کار بود. توزیع نیروی کار برای بخش کشاورزی ۲۲.۹ درصد، صنعت ۲۹.۱ درصد و خدمات ۴۸ درصد است. تا سال ۲۰۲۱، کمتر از ۴.۵ میلیون شغل در سراسر چین وجود داشت. شغل های زیر در چین به دلیل دگرگونی اقتصاد تقاضای بالایی دارند:

  • مدیران عامل شرکت
  • مهندسان فضای ابری
  • تحلیلگران داده و تحلیلگران کسب و کار
  • برنامه نویسان UX
  • متخصصان امنیت سایبری
  • متخصصان هوش مصنوعی
  • بازاریابان دیجیتال
  • مهندسین تحقیق و توسعه
  • مهندسان مرتبط با انرژی های تجدید پذیر
  • متخصصان مرتبط با بانکداری و خدمات مالی
  • مدیران بانکی
  • مدیران مالی
  • متخصصان زنجیره تامین
  • متخصصان برون سپاری فرآیند استخدام (RPO)

بر اساس بیانیه سرشماری سال ۲۰۲۱ چین، تعداد اتباع خارجی ساکن در ۳۱ استان ۸۴۵۶۹۷ نفر بود. این آمار شامل ساکنان هنگ کنگ، تایوان و ماکائو نمی شود.

پر درآمدترین مشاغل کشور چین عبارتند از:

  • پزشک
  • قاضی
  • وکیل
  • مدیر مالی
  • مدیر ارشد اجرایی
  • دندانپزشک و ارتودنتیست
  • استاد دانشگاه
  • خلبان هواپیما
  • مدیر بازاریابی

زبان موردنیاز برای کار در چین

زبان کاری در چین

اگرچه فرصت‌های زیادی در شرکت‌های چینی وجود دارد اما معمولاً به زبان چینی نیاز دارند. گاها پیش می آید که در این شرکت ها مترجم زبان چینی به انگلیسی نیز وجود دارد اما این امر در کاهش ارتباطات شما موثر است و ممکن است شانس به دست آوردن شغل را از دست دهید. بسیاری از شرکت های بین المللی، مشاغل انگلیسی زبان در چین را تبلیغ می کنند. در شهرهایی مانند پکن و شانگهای، اگر به زبان محلی صحبت نمی کنید، کار برای شما بسیار سخت است. با این حال، به خاطر داشته باشید که نرخ تسلط انگلیسی به طور قابل توجهی در چین متفاوت است و معمولاً به سن و مکان بستگی دارد. به‌عنوان یک قاعده کلی، نسل‌های قدیمی‌تر و افرادی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند به ندرت انگلیسی صحبت می‌کنند، در حالی که نسل جوان و کسانی که در شهرهای بین‌المللی زندگی می‌کنند معمولاً درک قوی‌تری از این زبان دارند.

در شرکت های چینی و در مناطق روستایی تر، زبان چینی زبان اصلی تجارت است. برای کار در یک شرکت چینی، باید به زبان رسمی چین تسلط داشته باشید تا بتوانید از پس آن برآیید، زیرا بدون آن بعید به نظر می‌رسد که شغل مورد نظر را بدست آورید. در واقع، داشتن مقداری دانش از ماندرین که زبان رسمی کشور چین است، در هر کجا که کار می کنید یک مزیت خواهد بود؛ بنابراین ارزش یادگیری اصول اولیه را در خانه دارد. کسانی که می توانند ماندرین صحبت کنند، دانش خوبی از کشور دارند و در موقعیت بهتری برای یافتن شغل هستند.

شرایط کار در کشور چین

ماده ۷ قوانین مربوط به اداره استخدام اتباع خارجی در چین، شرایط واجد شرایط بودن را برای افراد خارجی که مایل به کار در چین هستند تعیین می کند:

  • او باید ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشد و در سلامت کامل باشد.
  • فرد باید دارای مهارت های حرفه ای و تجربه شغلی مورد نیاز برای کار مورد نظر باشد.
  • او نباید سابقه کیفری داشته باشد.
  • فرد باید یک کارفرمای کاملا مشخص داشته باشد به همراه دعوتنامه رسمی از آن.
  • فرد باید گذرنامه معتبر یا سایر مدارک مسافرتی بین المللی به جای پاسپورت داشته باشد.

اکثر شرکت ها ترجیح می دهند کارمندانی را استخدام کنند که چند زبانه هستند و به زبان ماندرین و یک یا چند زبان خارجی تسلط کامل دارند. با این حال، بیشتر شرکت‌ها به دنبال کارمندانی با تجربه قبلی در یک شرکت خارجی چینی برای پست‌های مدیریتی در سطح بالا در زمینه مهارت‌ها و دانش هستند. برای سایر دانش فنی، مجموعه مهارت ها، زبان و آشنایی فرهنگی اولویت بالایی دارند. مهارت هایی مانند مهارت های فنی یا فناوری اطلاعات، مهارت های مالی، تجربه در فرآیندهای تولید، بازاریابی برای مخاطبان بین المللی، مدیریت حسابداری و غیره وزن بالایی دارند. علاوه بر این، حقوقدانان که در مورد قوانین WTO، تجارت بین‌المللی، قوانین داوری و غیره اطلاعات دارند، مورد تقاضا هستند. خارجی هایی که چند زبانه هستند می توانند در نقش های مدیریتی و سایر نقش ها مانند تدریس، گردشگری و غیره در چین کار کنند.

سیاست کاری در چین برای کارمندان خارجی در شهرهای مختلف متفاوت است. کارمندان خارجی می توانند از طریق قرارداد کاری به مدت حداکثر ۵ سال در شغل خود بمانند. مالیات، مزایای کارمندی و سایر مزایای جبرانی برای کارمندان خارجی نیز اعمال می شود، همانطور که در قوانین کار چین تعیین شده است. کارمندان خارجی فقط می توانند در منطقه یا شهر خاصی کار کنند که برای آن ویزای کار گرفته اند.

چین یک چارچوب قانونی برای ترویج اشتغال و محدودیت هایی در مورد آنچه کارفرمایان ممکن است از کارمندان خود بخواهند دارد. برای اینکه یک قرارداد کار معتبر باشد، به مدت ذکر شده، شرح کار، شرایط کار و حفاظت از کار، جزئیات پاداش، جزئیات انضباط کار، شرایط فسخ و تعهدات در صورت نقض قرارداد نیاز دارد. دوره آزمایشی نباید بیش از شش ماه باشد. چهار جشنواره وجود دارد که کارکنان در آن تعطیل هستند که عبارتند از سال نو، جشنواره بهار، روز جهانی کارگر و روز ملی چین. کارفرمایان نمی توانند از کارکنان بخواهند که به طور متوسط بیش از ۴۴ ساعت در هفته کار کنند. اضافه کاری از طریق مشاوره اتحادیه مجاز است اما ممکن است بیش از سه ساعت در روز یا ۳۶ ساعت در ماه نباشد. کارمندان برای اضافه کاری حداقل ۱۵۰ درصد حقوق و در روزهای تعطیل ۲۰۰ درصد حقوق دریافت می کنند.

به این نکته مهم و مهم توجه کنید که کار برای دانشجویان بین المللی در چین به طور قانونی ممنوع است. پس نمی توانید هزینه تحصیل خود را از طریق کار تامین کنید اما اگر کار مرتبط با شغل خود پیدا کنید اجازه دارید بیست ساعت در هفته کار کنید و یا به مشاغل پاره وقت بپردازید.

مدارک موردنیاز برای برای کار در چین

مدارک موردنیاز برای برای کار در چین

مدارکی که باید برای کار در این کشور به اداره امور خارجه کارشناسان خارجی کشور چین ارائه دهید عبارتند از:

  • گذرنامه
  • فرم درخواست مجوز کار
  • نامه تاییدیه تحصیلی از دانشگاه یا مرکز آموزشی مبدا
  • گواهی عدم سو پیشینه و سابقه کیفری
  • پرونده معاینه پزشکی
  • رزومه و سوابق پیشین کاری

پس از ارائه این مدارک، باید درخواست ویزای کاری یا همان ویزای Z را به سفارت چین یا سرکنسولگری چین ارائه دهید. برای این کار، فرم درخواست ویزا را به همراه دو قطعه عکس پرسنلی و پاسپورت و همچنین دعوتنامه رسمی از کارفرمای چینی را به این مراکز تحویل دهید. طی یک هفته کاری، به درخواست شما رسیدگی می شود و در صورت صدور ویزا، می توانید بلیت هواپیمای خود را به مقصد چین رزرو کنید. به محض ورود به خاک چین، باید یک سری مدارک به پلیس چین ارائه دهید. این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت
  • شناسنامه یا کارت شناسایی ملی
  • محل اقامت و مشخصات آن

دریافت تاییدیه معاینه پزشکی نیز قدم بعدی است. برای دریافت این تاییدیه، همان تاییدیه پزشکی که در ایران دریافت کرده اید را باید به زبان چینی ترجمه کنید و به همراه عکس پرسنلی به مرکز تعیین شده مراجعه کنید. ۱۰۰ دلار نیز از شما به واسطه صدور تاییدیه پزشکی از شما دریافت می کنند.

قدم بعدی، دریافت مجوز کار در چین است. برای این کار، باید به وزارت منابع انسانی چین مراجعه و مدارک زیر شامل پاسپورت، عکس پرسنلی، کارت شناسایی، فرم ثبت نام در اداره پلیس، تاییدیه معاینه پزشکی و اطلاعات شرکت استخدام کننده را به آنها تحویل دهید. طی حدود یک هفته کاری این مجوز برای شما صادر می شود.

در نهایت و به عنوان قدم آخر، باید مجوز اقامت خود را دریافت کنید. برای این کار به اداره ورود و خروج محلی بروید و پاسپورت، فرم درخواست اقامت، فرم ثبت نام در اداره پلیس، کارت شناسایی، مجوز کار و اطلاعات شرکت استخدام کننده را به آنها بدهید. پس از یک هفته این مجوز برای شما صادر می شود و پاسپورت شما نزد این اداره می ماند و به جای آن رسید به شما می دهند. با نفسی عمیق، از زندگی در چین لذت ببرید!

حقوق و مزایا در کشور چین

حقوق و مزایا در کشور چین

حقوق و دستمزد شما به میزان زیادی به شرکتی بستگی دارد که در آن مشغول به کار شده اید ولی متوسط درآمد در چین در یکسال از ۸۰ هزار تا یک میلیون و ششصد هزار یوان واحد پولی چین است. اگر بخواهیم با نرخ یوآن در سال ۱۴۰۲ بسنجیم، این میزان از ۶۰۰ میلیون تومان تا ۱۲ میلیارد تومان متغیر است. در مورد مزایا، کارفرمایان مانند ایران برای مسکن کارمندان کمک هزینه در نظر می گیرند و بخشی از حق بیمه را برای کارکنان خود پرداخت می کنند. اگر در موارد فورس ماژور مانند ازدواج، فوت خانواده درجه یک، هر نوع اتفاق، بیماری و زایمان قرار دارید، یک ماه مرخصی با حقوق می تواند به شما داده شود. مزایای دیگری مانند بلیط هواپیما برای رفتن به کشور خود، مراقبت‌های بهداشتی، پرداخت مالیات، پرداخت هزینه رفت و آمد و سایر نیز از مزایای کار در کشور چین است. کارمندان سطح بالا، اغلب تلفن همراه و ماشین با راننده نیز دریافت می‌کنند! این موارد در کشور خودمان نیز دیده می شود و شرایط مشابه در کشور چین نیز وجود دارد.

مزایای کار در کشور چین عبارت است از:

  • امکان تدریس زبان در کشور چین با مدارک بین المللی زبان مانند تافل و آیلتس وجود دارد.
  • درآمد در کشور چین بالا است و با حضور در این کشور می توانید در جریان طرح های تجاری و مشارکت در آنها قرار بگیرید. ضمنا موارد خرید از چین گرفته تا حمل کالا از چین و مشارکت در صادرات و واردات کالا و در کل مشارکت در پروژه های تجاری نیز پیش روی شماست.
  • زندگی در اتمسفر کشور چین، می تواند جذابیت زیادی را برای شما رقم زند.
  • مکان های تفریحی و گردشگری سنتی و مدرنی در این کشور وجود دارد که برای هر سلیقه ای می تواند دیدنی باشد.
  • باتوجه به حضور بالای پلیس و دوربین مدار بسته، امنیت در این کشور بالاست.
  • چینی ها خود را نژاد برتر نمی دانند و به خارجی ها احترام زیادی می گذارند. هر چند اوایل ممکن است این حس را به دلیل غریب بودن دریافت نکنید.

در کنار تمامی این مزایا، باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه زندگی در چین در حدود ۴۰ درصد پایین تر از هزینه زندگی در ایران است. مسکن بسیار ارزانتر از ایران است و در مقایسه با کشورهای غربی نظیر آمریکا این میزان گاها تا ۷۵ درصد کمتر است.

کارآموزی و کارورزی در کشور چین

دوره های کارآموزی راهی عالی برای شما برای تجربه فرهنگ کار چینی و برقراری ارتباطات ارزشمند قبل از ورود به شغل تمام وقت و با حقوق است. فرصت های کارآموزی و کار تابستانی برای دانشجویان را می توان با موارد زیر شرح داد:

  • CRCC آسیا: برنامه های کارآموزی را در ۱۸ زمینه شغلی، از جمله مهندسی، فناوری اطلاعات و بازاریابی ارائه می دهد.
  • The Intern Group: ارائه دهنده پیشرو بین المللی کارآموزی با برنامه هایی در هنگ کنگ و شانگهای.

مرکز توسعه تجارت ایران در چین نیز دوره هایی را به جهت آشنایی با فرهنگ و شرایط کار در کشور چین برگزار می کند که می توانید در آنها شرکت کنید و متناسب با نیاز خود، شغل کاربردی خود را در کشور چین پیدا کنید.

جمع بندی

همانطور که در پست گفته شد مشاغل زیادی در چین وجود دارند که به عنوان یک ایرانی می توانید در آنها مشغول به کار شوید. چین اصلی ترین شریک تجاری کشور ایران است و مراودات تجاری میان دو کشور زمینه ساز بهره مندی شهروندان هر دو کشور از انجام تجارت بین المللی است. مرکز توسعه تجارت ایران در چین تحت نام بازرگانی ایجاب با مجوز رسمی از سازمان توسعه تجارت ایران آماده ارائه مشاوره رایگان

سوالات متداول

حداقل دستمزد در کشور چین چقدر است؟

شما به ازای هر ساعت کار در کشور چین می توانید از ۲ تا ۴ دلار دریافت کنید. این میزان برای مشاغل پر درآمد تا ۳۰ دلار در ساعت نیز افزایش می یابد.

آیا امکان کار به عنوان یک ایرانی در چین وجود دارد؟

بله اگر شرایط مندرج در پست را داشته باشید به راحتی می توانید در این کشور شغل موردنظر خود را پیدا کنید.

آیا دریافت ویزا برای کار در کشور چین الزامیست؟

بله دریافت ویزای کاری برای کار در کشور چین موردنیاز است. تنها هنگ کنگ است که برای کار در آن نیازی به ویزا ندارید.

امکان کار در کنار تحصیل در کشور چین وجود دارد؟

این کار به لحاظ قانونی امکان پذیر نیست اما تا ۲۰ ساعت کار در هفته و همچنین کار به صورت پاره وقت برای دانشجویان ممکن است.

بهترین مشاغل برای کار در چین کدام است؟

تدریس زبان، مشاغل مرتبط با پزشکی، مشاغل مرتبط با تجارت، فناوری اطلاعات، ترجمه، بازاریابی و فروش، مشاغل مدیریتی، حسابداری و گردشگری بهترین مشاغل برای کارمندان خارجی در چین هستند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x